Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Nowy gracz na rynku sprzedaży materiałów budowlanych i codziennego użytku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Krzysztof Januszkiewicz | 2016-11-28 08:56:06
litwa, materiały budowlane


Łotewska sieć sprzedaży materiałów budowlanych oraz artykułów codziennego użytku „Depo” przed końcem roku zamierza w Kłajpedzie otworzyć pierwszy swój sklep. W następnym roku spółka zamierza otworzyć kolejne 4 sklepy w Kownie, Poniewieżu i Wilnie. Wszystkie sklepy „Depo” są budowane na działkach o powierzchni około 5 ha, powierzchnia samych sklepów wynosi około 25 000 m2. Inwestycje w budowę jednego sklepu wynoszą około 15 mln EUR. „Depo” wkracza na rynek, na którym już umocniły się spółki „Senukai”, „Moki – Veži”, „Ermitažas”. Jak zauważyli przedstawiciele z branży, konkurencja na litewskim rynku jest spora, o czym świadczy duża ilość różnych promocji. Jak zauważył Mindaugas Sinkevičius, współwłaściciel sieci „Moki – Veži”, rynek materiałów budowlanych na Litwie kurczy się, natomiast wyrobów elektrycznych oraz artykułów ogrodniczych zwiększa się. „U nas ceny są do 30 % niższe niż na Łotwie czy w Estonii. Doświadczenie pokazuje, że sieciom z krajów północnych niełatwo zaistnieć na litewskim rynku. Mieliśmy konkurenta „Bauhof”, który po kilku latach działalności wycofał się z Litwy, gdyż jego działalność przynosiła straty.” – skomentował M. Sinkevičius.

(Verslo žinios, 20.10.2016)